sestdiena, 2011. gada 2. aprīlis

Sekosim līdzi pāris mūsu klientu gaitām UK! Papildināts 14.04.

Varbūt nav tas pareizākais variants un vārdi netiks publiski minēti, bet viss turpmāk rakstītais būs tīra patiesība. Katra ceļš uz UK atšķiras un daudzi notikumi, ceru, ka ir pirmoreiz un pēdējo. Bet rezultāts ir burvīgs!:)
Tātad:
28.03.  Rīts ap 10.00-no Latvijas izbrauca privātā mašīna ar maniem radiem un 3 klientiem. Noskaņojums labs, visiem adreses rokās, beidzot prom no LV. Tā kā privātā mašīna, tad par ceļu kapeikas- tik benzīna tiesa. Ap 13.00 jau ir Lietuvā, brauciens turpinās.
29.03. no rīta- pēkšni zvans no braucējiem, noticis satiksmes negadījums Vācijā. Mašīna "lupatās", paši sveiki un veseli. "Krāms par dzelžiem", bet jātiek tālāk. Tempā papildinu sarunu kartes radiem, lai ir sazvanāmi, jo kā zināms ārzemēs jāmaksā ne tikai zvanot, bet arī saņemot ienākošos. Sāku rīkoties, 2 stundu laikā ir apzināti visi, kas brauc tajā virzienā. Un izdodās atrast pārvadātājus, kas tieši gatavojās braukt ārā no LV un ir ar mieru paņemt manus bēdu brāļus un aizvest tālāk uz UK! pie tam par demokrātisku cenu! Jāgaida gan gandrīz diennakts, bet ir OK. Pārnakšņos mazā Vācijas pilsētiņā.
30.03. rīts - braucēji ir atkal mašinā un turpina ceļu. Ceļā ne bez starpgadījumiem, jo Vācijas policijai patīk kontrolēt.:(
31.03. Urrā! Visi ir UK, mans brālis tiek izlaists pie viena no radiniekiem Birmingemā, jo viņam jau jāsāk strādāt UK mailā( jānēsā un jācilā kastes un sūtījumi, jāškiro). Tēvam jābrauc tālāk uz Leeds, jo viņam tur sarunāta dzīvesvieta un otro sezonu viņš tur. Mani klienti tiek izlaisti pilsētiņā netālu no Birmingemas, visam jābūt OK un jāsākās jaunai, labākai dzīvei. Bet...
Viņiem bija jāierodās otrdien vakarā, bet ieradās ceturtdien. Protams, ka apstākļu sakritība un sekojošās nelaimes, pie kurām neviens nebija vainīgs. Sagaidīja nevis latvietis, bet slāvu izcelsmes cilvēks + viņiem domātā adrese bija aizņemta. Nācās dzīvot citā mājā, kur īre bija nevis 40 gbp nedēļā, bet 50 gbp. Tas sacēla protestu vētru, jo klienti jau ceļā bija izmocīti un vēlējās tikai izgulēties un atpūsties.  Nemitīgi "sēdēju " uz telefona, lai sakārtotu situāciju un visi būtu apmierināti. Nonācām pie secinājuma, ka jāpaliek pa nakti tur kur ir un no rīta jādomā par tālāko.
Prasības bija, vēlos kontaktēties tikai latviski, krieviski un angliski nerunāšu!!! Kas tad tas??? Saprotiet, ka visa Anglija sastāv no daudzām tautām un nacionalitātēm, nevar izvēlēties kā runāt, vnk jārunā un viss. Šeit Latvijā mēs varam nerunāt krieviski, ja nevēlamies, bet UK nav tiesību izvēlēties kādā valodā runāt. Un neceriet, ka būs plazmas televizors katrā istabā un apzeltīta gulta ar zīda palagiem. Labi, nakti neguļu domāju risinājumu. Paralēli vēl jānodod uzņēmuma deklarācija, lai VID nesodītu par likumu pantu nepildīšanu un izvairīšanos no savlaicīgas nodokļu nomaksas.
1.04. Agri no rīta sazvanu gan klientiņus, gan arī saimniekus mājai Lincolnshīrē. OK, dzimst jauns darbības plāns- jāpārbrauc uz turieni, jo tur dzīvo jau gana daudz latviešu un ir feina brīva māja.
Tik problēma jātiek uz turieni ar visām mantām. Risinājums ir atrasts 15 minūšu laikā, tiek sazvanīts Jānis, kurš ir ar mieru par labu cenu aizvest uz Lincolnšīri. Domāts darīts. Zvanu klientiem un dodu jaunās adreses, Jāna nummuru. Viss ok!
Manējie ierodās, jāsēž un jāgaida kamēr sagaidītājs atnāks no darba. Gaidam visi....
Ap 21.00 sagaidītājs atbrauc, mans zvans uz UK. Viss kārtībā.
2.04. Rīts. Zvanu kā patīk utt. Un tad balzams manai dvēselei!:) Vārdi, kurus dzirdu atsver visas nedēļas negācijas un nelaimes:
"Liels paldies, viss beidzot ir kārtībā. Dzīvojam šikā mājā, sarunājām jau darbiņu dārzniecībā no pirmdienas. Sagaidītāji bija super..."utt.
Zvans otram klientam: saka to pašu, bet ir jautājumi par adapteriem un par puisi, kas dzīvos ar viņu vienā istabā no svētdienas. 
http://web.argus.lv/products/hwindex.htm?cat=W66   Te var paskatīties kāds izskatās adapteris, var nopirkt netā. Vispār adapteri ir nopērkami visos sadzīves tehnikas veikalos, kā arī uz prāmja Kalē- Dovera, Cenu amplitūda no lata līdz 3 latiem. Par to padomājiet jau pirms braukšanaas vai lidošanas uz UK.

Ambrozijs manām ausīm...  Isāk sakot, mājā ir vēl 2 brīvas vietas. Reāliem un nopietniem interesentiem iedošu arī šo 3 klientu telefona nummurus, lai paši var apjautāties par sadzīves apstākļiem un tml. Viņu nummuri tiks iekļauti arī atsauksmju lapā.
Turpināšu sekot viņu gaitām UK, protams, par dokumentu kārtošanu un visiem pārējiem jautājumiem, kas skar jebkuru iebraucēju. Jau pirmdien uzrakstīšu par pirmo darba dienu  un iepaidiem, darāmajām lietām.
 Papildināts 14.04.
4.04. vakarā zvanīju uz UK, lai pajautātu par iespaidiem darbā utt. Neviens necēla, bet piezvanot kontaktpersonai uzzināju, ka meitenes dārzniecībā "kalnus gāzušas". Super!
5.04. Beidzot vakarā sazvanīju savējos, ar darbu viss kārtībā, neesot grūts, bet atbildīgs gan. Meitenes pakojot puķes un stādot augus podiņos, līmējot uzlīmes.
Esot cita veida problēma- ar elektrības čipu.
Konkrētajā mājā, tāpat kā gandrīz visās UK izīrējamajās mājās nav mums LV pierastais elektrības skaitītājs, bet gan uzlādējams čips. Arī gāzes apmaksai izmanto tādu pašu. Faktiski to sauc par prepaid card( priekšapmaksas karte). Izmantojams elementāri- jāiet uz veikaliem, kas atbalsta pakalpojumu( visi lielākie) un jāsamaksā par elektrību uz priekšu. Vidēja lieluma mājiņai pietiek ar 15 GBP nedēļā. Tad, kad iemaksātā summa iet uz beigām, tad kastīte vai nu izdod skaņas vai brīdinājuma signālu, ka nepieciešama papildināšana. Tādā veidā ir izslēgta situācija, ka atslēdz elektrību par nenomaksātu rēķinu un ir daudz vieglāk kontrolēt savu patēriņu. Tiesa, ka šādā veidā norēķinoties sanāk pārmaksāt aptuveni 10% no elektrības vērtības, bet nav situācijas, ka par māju atnāk rēķins uzreiz par 3 mēnešiem ap 250 GBP un jālauza galva kā uzreiz nomaksāt.
Problēma sekojoša- šis aprakstītais čips izgājis no ierindas un aprij ieskaitītu naudiņu 10 minūšu laikā. Atnāk kontaktpersona, apmaksā 10 GBP vērtībā elekrtību, bet tās tik un tā nav, vakarā atnāk klienti no darba un arī veic ieskaitīšanas procesu, ir elektrība, bet no rīta atkal pazūd.
Kontaktpersona izsauc meistaru, bet jāgaida sertificēts Council meistars, paši nedrīkst jaukt un skatīties kāpēc un kas par problēmu.
Pēc meistara apmeklējuma viss ir skaidrs, manējie ievācās mājā, kur iepriekš bija dzīvojuši citi īrnieki, kas bija atstājuši parādu par elektrību no piektdienas vakara līdz pirmdienai( šajā periodā atbildīgās iinstitūcijas nestrādā un elektrību uzreiz neatslēdz), kā arī bijuši jaukuši čipa kastīti. Rezultāts bija nepatīkams jaunajiem īrniekiem. Viss kārtībā, tagad elekrtība ir pastavīgi un bez pārrāvumiem, problēma apzināta un novērsta.
8.04. klientiņiem tika pieteikta NIN intervija, tā tika nozīmēta uz 18.04. Līdz ar to darbā jāņem brīvdiena uz šo datumu.
14.04. Uz šo brīdi aizbraukušie man pat vairs nezvana, jo pašiem viss ir skaidrs, dzīve ieiet normālās sliedēs, kontaktpersona dzīvo uz šīs pašas ielas, manējie iet pēc darba pie viņa pasēdēt internetā un paklačoties par jaunumiem pilsētā. Tad, kad zvanu kontaktpersonai, tikai tad dzirdu jaunumus par to kur bijuši, ko redzējuši un kā sadzīvo ar poļiem, indusiem u.c. tautībām.
Vienai meitenei darbā vaizers prasījis HO, bet viņai tā nav un nevajadzēs, jo strādāt sāka 04.04., HO jānokārto mēneša laikā kā sāk strādāt, bet no 01.05. reģistrācija WRS HO Latvijas pilsoņiem vairs nav vajadzīga, līdz ar to nav jāsatraucās par šo jautājumu un nav jātērē 90 GBP par reģistrāciju. Var mierīgi strādāt, jo visi iekļaujās šajos datumos. 
Sīkāk:
http://aizbraukt.blogspot.com/2011_03_01_archive.html     posts: Skaidrībai!!!
Pēc 18.04. uzrakstīšu par NIN intervijas norisi.

Mūsu kontakti nemainās:

aizbraukt@inbox.lv
+371
22428698